Babyboomers. Groeimotor voor je organisatie?

Succesvolle groei gaat over nieuwe kansen zien en deze weten te verzilveren.
De basis van dit succes start bij inzichten in de belevingswereld van je doelgroep. De doelgroep als mens en als consument. Dit geldt ook bij marketing voor Babyboomers.

De Nederlandse bevolking wordt in rap tempo ouder.
Een belangrijk deel van de bevolking zal binnen 10 jaar tijd uit Babyboomers bestaan, een trend die zich vandaag al heeft ingezet. In vergelijking met voorgaande generaties van 55 jaar of ouder is de Babyboom generatie:

  • hoger opgeleid
  • actiever
  • kritischer ten gunste van persoonlijke identiteit, leefstijl en keuzevrijheid
  • meer vermogend

Dit betekent dat het een interessante doelgroep is om als klant te winnen en dat je werk zult moeten gaan maken van de marketing richting deze groep. Doelgroepmarketing om precies te zijn.

Hoeveel potentiële waarde laat je liggen?
Stel je hebt 50.000 klanten in je bestand die voldoen aan het Babyboomprofiel. Zij kopen 1 keer of vaker per jaar en product of dienst van jouw organisatie. Dan zij al je verkoop en marketing activiteiten daarop gericht. En bedenk dan eens dat er in de markt 1.2 miljoen Babyboomers zijn. Welke groeimotor kunnen Babyboomers dan voor jouw organisatie zijn?

Doelgroepmarketing richting Babyboomers vraagt erom dat je je verdiept in de relevante verschillen tussen jongeren en ouderen.
Het is nodig te begrijpn waarin Babyboomers zich verschillen als consument ten opzichte van jongeren en hoe je in het hart van Babyboomers doordringt. Babyboomers vragen om niet bestempeld te worden als ‘senioren’, maar willen op een respectvolle en intelligente manier benaderd worden. Het beeld van de oude man of vrouw die krakkemikkig is, zielig en alleen thuis zit, geen geld wil uitgeven en geen zin heeft om iets te doen, voldoet niet meer.

Babyboommarketing bestaat uit allerlei verschillende facetten.
Het belangrijkste kenmerk is echter dat je door met hun in gesprek te gaan, vooroordelen opzij leert te zetten en erachter komt dat deze groep consumenten enorm veel te bieden heeft.

Hoe? Dat laten we je zien in het eBoek ‘Babyboomers. Groeimotor voor je organisatie?’. Vraag hier een GRATIS exemplaar aan.

Ontvang de meest actuele artikelen per e-mail en de GRATIS Podcast Succesvollere Communities


Loading ... Loading ...

Geen reacties

Laat een reactie achter


5 + = tien