Co-creatie van excellente klantervaringen

“ 80 Procent van alle social business inspanningen die managers doen, behalen niet de voorgenomen voordelen als gevolg van onvoldoende leiderschap en een te grote nadruk op technologie.” – Gartner, onderzoeksbureau

80 Procent faalt ….

  • Niet omdat ze geen gezond verstand hebben …
  • Niet omdat ze niet heel graag willen dat hun bedrijf weer groeit …
  • Omdat ze niet beschikken over de juiste vaardigheden en kennis.

Dit gaat natuurlijk niet op voor jou en mij … ;-)

  • Jij weet toch zeker ook wel wat je klanten willen?
  • Jij weet toch ook wat hun drijfveren zijn om jullie te helpen nieuwe producten te ontwikkelen?
  • Je hebt het ze toch gevraagd?

Daarom is het voor jullie zo natuurlijk om met elkaar samen te werken in een co-creatie community … toch?

Ik ben bereid te wedden dat er een gapend gat is dat jij probeert te dichten.

Weet je wat het is? Je begint wel anders te denken, maar je durft niet anders te doen. Waarom? Je wacht op het juiste moment. Je wacht op voldoende zekerheid. En veel van die zaken ontbreken. Juist nu.

Hoe ik het zie?

Het grootste obstakel om je business te ontwikkelen ben jezelf, je overtuigingen die je zo vaak in de weg staan. Dat was nu precies de eye-opener van een goede relatie van mij die Commercieel Directeur is bij een bedrijf in de zorgsector toen we hierover met elkaar in gesprek raakten over business development door co-creatie met klanten.

Maar kijk eens om je heen naar hoe het ook kan, als je die hobbel neemt om met een co-creatie community te starten!

Ik zie mijn klanten en ook andere organisaties daarin al veel verder gaan. En weet je welk effect zij met business development door co-creatie bereiken? Een positieve klantervaring. Dat is directe impact op het bedrijfsresultaat!

Relevante klantervaringen leiden tot meer jaaromzet!

Vierennegentig procent van de Nederlandse klanten zegt dat zij na een negatieve ervaring direct over stappen naar een andere organisatie. Iedere manager weet dat klantervaringen directe invloed hebben op de omzet. Je ervaart dat, iedere dag weer.

Let op!

Slechts 20% van de managers toont leiderschap om ze daadwerkelijk te verbeteren. Investeringen in a) relevante oplossingen tijdens het aankoopproces en b) meer productkennis na aankoop, blijken volgens hun het belangrijkste effect te hebben op een excellente klantervaring.

De oplossing om ook deze positieve effecten op jullie klantervaring te realiseren is zo dicht bij!

Mits je bereid bent de hieronder genoemde drie obstakels weg te nemen en niet uit te stellen totdat er een beter moment is.

  1. Hoe zorg je ervoor om met een beperkt budget het maximale resultaat te realiseren?
  2. Hoe zorg je ervoor om de brug te slaan tussen verschillende afdelingen in je organisatie samen met je klanten?
  3. Hoe zorg je ervoor dat je de klantreacties volgt en verder brengt?

Tijdens de Workshop Business Development met een Co-creatie Community op 31 januari 2014 zal ik met ieder van onze klanten samenwerken om hun te helpen een excellente klantervaring te ontwikkelen voor hun organisatie. Omdat ik er echt in geloof dat zij andere skills nodig hebben om in deze nieuwe tijd, de participatie economie, te kunnen groeien.

Daarom moedig ik je aan om te overwegen je bij ons aan te sluiten tijdens deze workshop volgende maand.

Kijk hier of het iets is wat je nu nodig hebt.

Help je mij dit artikel te delen?

En vergeet niet om dit artikel te delen met je netwerk door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen onderaan deze pagina te klikken, zodat ook jouw relaties er plezier van kunnen hebben.

Ontvang de meest actuele artikelen per e-mail en de GRATIS Podcast Succesvollere Communities


Loading ... Loading ...

Geen reacties

Laat een reactie achter


vier + 4 =