5 Stappen die in 2012 tot voordelen van samenwerken leiden

Nog een paar dagen en dan gaat heel Nederland vakantie vieren. Zelf trek ik erop uit en ga de natuur in. Bewegen en mijn hoofd leegmaken om met veel plezier op 2 januari te beginnen. 2012 Wordt voor ons allemaal een uitdaging, waarin we het business spel verder zullen veranderen en ik kijk daar naaruit. Je bent niet voor niks een Gamechanger!

Voorbereiden op 2012

Ieder jaar, begin december, bereid ik samen met een aantal relaties die deel uitmaken van het sociale netwerk van Gamechanger het nieuwe jaar voor. Het stellen van heldere doelen, het maken van keuzes en het plannen van de stappen die we zetten, maakt dat we proactief in plaats van reactief op de komende ontwikkelingen kunnen anticiperen. In het afgelopen jaar resulteerde dat in een verdubbeling van onze groei en voor 2012 zetten we de lat hoger. Graag wil ik je het voorbeeld geven van het proces dat Gamechanger ieder jaar met haar team doet.

 Ook jij kunt je voorbereiden op een geweldig 2012!

Het gaat erom naar robuuste groeipaden te zoeken in plaats van marginale verbeteringen.

De sleutel tot succes zit in het vinden van manieren van samenwerken die leiden tot een geweldig 2012. Hier volgt het proces dat jouw business voorbereidt op een succesvol 2012. Doe dit proces met je gehele team, je ideale klanten en business partners.

1. Hoe kijk je terug op het afgelopen jaar en stel je daarbij de volgende 3 vragen:

  • hoeveel goede ideeën hebben de markt gehaald?
  • wat bepaalde het succes?
  • wat ging er fout?

2. Ga voor je business eens na waar je sterk en zwak in bent geweest

  • hoe sterk of zwak ben je in het boeien en binden van klanten, partners en je medewerkers?
  • hoe sterk ben je het implementeren van kansrijke concepten of zie je punten voor verbetering daarin?
  • hoe sterk is jouw business om ontwikkelkosten terug te brengen en de te herinvesteren in oplossingen die meer economische, sociale en ecologische impact hebben? Of valt daarin nog sterk te verbeteren?

3. Stel jezelf zakelijke doelen voor 2012

  • hoe laat jij jouw klanten, medewerkers, partners en organisatie groeien?
  • zit de groei in producten, in diensten of juist een combinatie daarvan?
  • welke verborgen assets zijn er in je organisatie die je kunt exploiteren?

4. Kies de belangrijkste strategie om je doelen te realiseren

  • kies je voor een gesloten netwerk of een open netwerk om te innoveren?
  • ga je multidisciplinair samenwerken met klanten, leveranciers, partners en medewerkers van verschillende afdelingen?
  • kan co-creatie een effectieve strategie zijn om het robuuste groeipad in te zetten en kies je dan voor de online, de offline variant of de hybride vorm?

5. Neem de tijd om het artikel ‘Succesvollere innovatie met co-creatie’ te lezen. Het helpt je:

  • je houding in te stellen op de economische veranderingen;
  • doelen te stellen die je succes brengen in de markt die aan het veranderen is;
  • co-creatie als strategie te overwegen om concurrentievoordeel te halen;
  • een plan op te stellen die je helpt de doelen te realiseren.

Eind 2008 is Gamechanger in de markt gezet. Het volgen van het stappenplan dat in ‘Succesvollere innovatie met co-creatie’ is beschreven heeft ons jaar op jaar groei gebracht. Mis deze kans niet! Onze route naar zakelijk succes kan mogelijk ook jouw route zijn. Op jouw succes in 2012!

Download GRATIS artikel Succevollere innovatie met co-creatie

Ontvang de meest actuele artikelen per e-mail en de GRATIS Podcast Succesvollere Communities


Loading ... Loading ...

Geen reacties

Laat een reactie achter


8 + = zestien