Iedereen kan een opmerkelijke dienst creëren

Rijkdom aan ideeën

Momenteel begeleid ik een ontzettend leuk co-creatie traject. We zitten aan het einde van de idee-fase. Een rijkdom aan ideeën is via de online community binnengekomen. Toen we door deze ideeën heen liepen vielen wel een paar kwartjes bij mij. Weet je, er is echt geen gebrek aan opmerkelijke ideeën. Waar de echte uitdaging in zit is het doorzettingsvermogen om ze uit te voeren tot opmerkelijke diensten.

Een zeldzame en lucratieve vaardigheid

Het ontwikkelen van ideeën tot opmerkelijke diensten is een vaardigheid. Waar je de rest van je leven iets aan hebt. Een paar van die vaardigheden licht ik eruit, omdat ze er echt toe doen.

Emotie

Een opmerkelijke dienst brengt emotie. Er zijn ideeën waar je bij het lezen ervan al helemaal blij van wordt. Vaak, maar niet altijd, zijn het ook die ideeën waar de meeste reacties op zijn gegeven door de gebruikers in je co-creatie traject. Dan weet je dat het een idee is dat je mee moet nemen in je selectie voor de fase van conceptontwikkeling.

Kom maar op met die irritatie

Wil je een nog grotere slagingskans hebben voor een opmerkelijke dienst dan moet je je focussen op het probleem dat je kunt oplossen. Wat blijkt? In irritaties zitten prachtige kansen! Hoe groter de irritatie, hoe gemakkelijker het is om een opmerkelijke dienst te maken.

Beleving als ultieme dienst

Opmerkelijke diensten zijn in staat om ons op een andere manier te laten kijken en in actie te brengen. Het gebruik ervan wordt dan meer een spel. Waar komt dat door? Ik denk omdat je er zelf onderdeel van bent en medebepaald wat het voor jouw moet doen. Je hebt de keuze mogelijkheid wat je wel en wat je er niet mee wilt. In het ultieme geval werkt het gebruik van de dienst als een soort uitdaging voor jezelf. Je wilt iets veranderen, je krijgt alle handvatten en tools, maar hoe jij het inzet en wat je eruit haalt … het is ‘all up to you’.

Dicht bij jezelf

De meest opmerkelijke diensten ontstaan als je zelf ergens op zoek naar bent en het niet kunt vinden. Dan ga je het gewoon ontwikkelen. Gelukkig merk je al heel snel dat je dat niet alleen hoeft te doen. En zet je een andere vaardigheid in, de kunst van samenwerken.

Met meer plezier meer resultaat

Heb jij weleens het gevoel dat je genoeg ideeën hebt maar er te weinig van omzet in opmerkelijke producten of diensten? Dan kun je jezelf natuurlijk afvragen of het niet eens tijd wordt om daar iets aan te veranderen.

Reserveer dan jouw plaats in de volgende Co-creation Learning Experience van 28 juni 2013, voordat het vol is.

Wat vind jij?

Neem een moment de tijd en deel met ons in het commentaarveld hieronder wat jouw verhaal,gedachten, vragen, opmerkingen en ervaringen zijn met creëren van opmerkelijke producten en diensten.

Vind je dit artikel waardevol? Deel het dan binnen jouw netwerk door te klikken op Tweet, Like, Share of Google+ knoppen onderaan deze pagina.

Discover, Connect, Create & Enjoy!
Marieke

Ontvang de meest actuele artikelen per e-mail en de GRATIS Podcast Succesvollere Communities


Loading ... Loading ...

Geen reacties

Laat een reactie achter


9 + = zeventien