Veel plezier ermee!

Ik kom er maar gewoon voor uit. Ik ben fan van Coolblue. Snel ben ik dat niet van een merk. Ze moeten me dan echt weten te raken. En dat is wat Coolblue heeft gedaan. Ze hebben me verblijd en verrast. Jeetje, wat een leuke club is dat!

Online shoppen

Mensen die mij kennen weten dat ik een pesthekel heb aan winkelen. Het is gewoon niet leuk, althans niet voor mij. Zoveel mogelijk doe ik mijn boodschappen online. De ervaring met Coolblue is maatgevend geworden. En heel lastig voor andere organisaties om die ervaring te evenaren!

Uitmuntende klantevaring

Waarom is mijn klantervaring met hun zo uitmuntend? Met uitmuntend bedoel ik dat ze mij volledig weten te verrassen. Het betreffen punten die ik bij geen enkel ander bedrijf tot op heden ben tegengekomen. Deze punten zijn:

  1. Oplossingsgericht. Een specialist van Coolblue die je helpt, middels een productdemonstratie op video, om tot de juiste keuze van een product te komen.
  2. Betrokkenheid. Zodra je hebt afgerekend kom je bij een medewerker van Coolblue uit die je bedankt voor jouw aankoop en uitlegt wat er nu met je bestelling gaat gebeuren.
  3. Verrassend. Ook je impuls aankopen op de zaterdag worden lekker snel geleverd. Gewoon op zondag!
  4. Grote glimlach. Met het product dat je hebt besteld ben je natuurlijk blij, want dat wil je graag hebben. Maar de grote glimlach ontstaat iedere keer weer bij het pakketje dat ik ontvang. De zorg waarmee je product is verpakt ‘Veel plezier ermee!’ En de grootste giller is de workout die er op de doos stond die ik ontving.

Inspirerende contactmomenten

Die doos bewaar ik met grootste zorg om mensen te inspireren hoe je op een inspirerende manier klanten blij kunt maken. Wetende dat die doos slechts een enkel contactmoment is waar ook weer een verschil gemaakt wordt. In een heel skala van contactmomenten. En dat is wat Coolblue echt goed heeft begrepen. Ik ben reuze benieuwd of ik in hun offline winkels nog steeds diezelfde ervaring voel. Het ‘Rondje van de Zaak bij Coolblue’ belooft veel goeds. Misschien dat ik maar eens een uitzondering maak en voor mijn volgende aankoop hun winkel inga.

Zijn klanten de kern van jouw zaak?

Co-creatie van klantervaringen zijn je laatste stap om je nog te kunnen onderscheiden van de concurrentie. In de Infographic ‘Zijn klanten de kern van jouw zaak?’ zet ik nog even op een rijtje waarom investeren in de klantervaring loont. Als je 2 keer op de afbeelding klikt kun je ‘m nog beter lezen :-)

Co-creatie van klantervaring

Nu jij!

Heb jij een organisatie waar je fan van bent? Inspireer andere lezers ermee door jouw ervaring in het reactieveld hieronder te delen.

Ik hoop dat je dit artikel deelt met je netwerk door op Tweet, Like, Share of Google+ knoppen onderaan deze pagina te klikken, zodat ook jouw team en relaties er geraakt door worden.

Let’s co-create!
Marieke Schoenmaker

Ontvang de meest actuele artikelen per e-mail en de GRATIS Podcast Succesvollere Communities


Loading ... Loading ...

Geen reacties

Laat een reactie achter


twee + = 11